20100530

Förresten - Allaktivitetshall äntligen i Hölö


Hölö Allaktivitetshall
: "Nu är den här. Den stora gråa klumpen som skall vara Hölös centrum för aktiviteter av alla slag! Länge har politikerna i Hölö-Mörkö från alla partier kämpat för att få till detta bygge och nu har vi äntligen kommit i mål! Idag invigdes den. Vi sossar är mycket stolta över denna och hoppas att den ska komma till nytta för alla som behöver den."





Tänk vilken tid det tagit men nu är den på plats med en fullstor hall, fritidsgård m.m.

Lite grå förstås (bunkern tänker jag mig i folkmun)
IMG_0183.jpg


Tänker - ytterligare ett av de projekt jag var med att driva som kommundelsnämndsordförande förverkligat (andra är Wijbacken, bostäderna på Wij-området m.m.) Nu fattas egentligen bara att vi får pendeltåg till Hölö men det torde väl vara en baggis med ny majoritet i landstinget efter valet.

2 kommentarer:

  1. Vad finns där inne?

    Finns det gym? Eller är det bara typ för hanboll och innebandy?

    Jag är Friidrottare (kastare) och är nyfiken på vad det igentligen är för ställe.

    SvaraRadera
  2. Lite osäker och det var svårt att på nätet hitta. bl.a. finns det skytte vet jag. Du får nog åka dit, ringa fritidsgården eller Hölö/Mörkö IF

    SvaraRadera

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.