20100317

Jag vägrar betala

Stockholms landsting riskerar böter: "Socialstyrelsen kräver Stockholms läns landsting på en halv miljon kronor i böter. Orsaken är de ständiga överbeläggningarna på Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge.
Stockholms läns landsting hotas av böter på en halv miljon kronor i böter"





Jag accepterar inte att de av mig till landstinget inbetalade skattepengarna används till att göda statskassan. I synnerhet som man kan anta att överbeläggningarna beror på att Karolinska inte fått medel tillräckligt för det antal vårdplatser som behövs.

Utdöms dessa "böter" (det är ju löjligt att en offentlig institution bötfäller en annan) kommer jag att rikta krav på att ansvarigt landstingsråd - Filippa Reinfeldt (m) - och majoriteten i landstingsfullmäktige ersätter mig. Hoppas att alla andra skattebetalare gör detsamma. Det måste bli ett slut på denna vårdslöshet med skattemedel och lagen måste ändras så att det är ansvariga beslutsfattare som bötfälls om de inte rättar sig efter Socialstyrelsens kritik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.