20100106

Maud Olofsson och kvinnorna

Lägg ner kvinnoflummet, Maud Olofsson: "Maud Olofsson borde skrota sitt flummiga kvinnoprojekt snarast."





Karin Olsson på Expressen kritiserar Maud Olofsson (fantastisk bild), i fokus ligger kampanjen för kvinnliga företagarambassadörer även om det också refereras till andra missar. Det gör också Mattias Svensson på Neo. Peter Andersson gör detsamma men mera utifrån att Olofsson av någon anledning figurerar i radioreklam från Tillväxtverket. Det finns i själva verket en hel drös med folk som från allehanda utgångspunkter ansluter sig till kritik av Olofsson, se bl.a. Knuff.

När Olofssons partikamrater skall träda till försvar blir det rätt patetiskt. Så lyckas t.ex. Hanna Wagenius få frågan att handla om huruvida statliga myndiheter får informera om sin verksamhet.

6 kommentarer:

  1. Det är väl rätt pinsamt att när vi äntligen fick en vice statsminister som var kvinna så fick vi Maud!!!

    Hon gör mer för att försvåra för kvinnor i politiskt höga positioner än någon annan.

    SvaraRadera
  2. Vi har väl haft kvinnliga vice statsministrar förut, Britta?

    SvaraRadera
  3. Har vi det. Var det Anne Vibble eller?? Vem var det? Kan inte minnas nån. Inte var Mona vice statsminister eller har jag glömt det också

    I så fall ber jag att få ändra ovanstående text till

    När vi nu har ännu en vice statsminister så......

    SvaraRadera
  4. Aj då
    så fel man kan ha

    tacka vet jag margareta Winblad säger jag då

    kvinnosakskvinna som jag är. ett är säkert. något slag för kvinnorna gör i alla fall inte Maud

    själv hoppas jag på en kvinnlig statsminister i höst. men en kvinnlig vice. Gissa vilka!

    SvaraRadera

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.