20100119

Journalism

Ledarbloggen - Ledarbloggen - www.sn.se: "I dagens Svenska Dagbladet har Jesús Alcalá en mycket intressant betraktelse av den famösa organhandelsartikeln på Aftonbladets röda kultursidor"





Blev uppringd av en journalist som jag tror kom från Sörmlands Nyheter - han hade googlat och funnit kombinationen av namnen Ataseven och Melkemichel i ett utdrag från min gamla blogg. Det frågan handlade om var restaurangverksamheten i Nyköping och problemet var att han inte kunde hitta mitt blogginlägg (min gamla blogg funkar inget vidare). Själv kunde jag förstås hitta artikeln (som handlade om ohemula krav på näringsidkare att agera privatpolis) via googles cachade sidor. Då jag gjort det tänkte jag vara journalisten behjälplig genom att maila det hela men minns inte/hittade inte hans namn. Däremot hittade jag SNs ledarsida och efter att ha insett att denna publikation 1) är nästan lika dålig som Länstidningen när det gäller webbpublicering och 2) tillhör "de liberala dumstrutarna" avtog min lust att leta vidare högst markant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.