20090610

Politikerbloggen fiskar

Politikerbloggen frågar om mitt förtroende för Mona Sahlin: "Och ja, jag har fortfarande stort förtroende för Mona Sahlin.
Och ja, jag tror fortfarande på våra delvis nya kampanjmetoder. De kan behöva förfinas och vi behöver mer folk som valarbetar.
Och ja, jag tycker att socialdemokratin har problem i storstäderna…."





Anders Löwdins svar på enkäten från Politikerbloggen/TV4 ser ni ovan. Själv svarade jag att mitt förtroende påverkets obetydligt i negativ riktning (de frågade inte hur stort det var förut), att mitt förtroende inte är så stort fast jag tycker den frågan är felställd - det jag vill säga är förstås att jag hellre sett en annan partiledare då hon valdes då jag som i så många andra val tycker att vi missar den viktigaste kvalifikationen - vilken politisk linje? Desutom tyckte jag då att hon representerar det gamla garde som ledde oss fram till valförlsten 2006 - ingen merit i mina ögon och så fick vi ju också en avdankad minister från Perssons regering som partisekreterare och det finns fler.

Självklart tyckte jag också - som Löwdin att valet i storstäderna - Stockholm i synnerhet - bara kan beskrivas som en katastrof. När man avslutningsvis ombeds att skriva en kommentar skrev jag:

Partiet lyckades mobilisera sina kärnväljare men budskapet - och då i synnerhet när det paketeras i metaforer hämtade från idrotten - attraherar inte större grupper. Bland annat så saknas insikt om hur kommunikation sker i dagens samhälle - men förstås viktigare saknas en kommunicerbar vision om vilket samhälle vi vill ha.


Tord Oscarsson vill inte besvara frågor som dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.