20100416

Stoltenberg leder regeringsarbetet med en iPad

Norwegian Government Run from an iPad During Icelandic Volcano: "Thousands of travellers are stranded throughout Europe as ash continues to rain down from an erupting volcano in Iceland this week. Among them is Norwegian prime minister Jens Stoltenberg, whose press secretary reports the official to be “running the Norwegian government from the United States via his new iPad.”"





Till de som undrar vad man egentligen skall ha en iPad till brukar jag säga att den precis som var fallet med iPhone mycket väl kan tänkas helt förändra hur man tänker om en pryl - alltså min iPhone är inte en mobiltelefon utan en pryl som jag använder för allt möjligt, som håller mig uppdaterad och som också går att ringa med. iPaden skule på samma sätt bli en alltmöjligt-apparat som man också kan läsa böcker på. Nu visar exemplet ovan att den också kan användas för regeringsarbete:)

Så kommmer den emellertid inte att kunna användas överallt. Israel har enligt AP helt förbjudit iPad:en!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.