20100421

Detta styr Hartmans bloggande i valet - så också mitt

Detta styr mitt bloggande i valet | Thomas Hartman | In The Pendent: "Hur kommer då jag att göra?

För det första. Jag kommer aktivt och kärleksfullt delta i arbetet för en röd-grön valseger men jag kommer inte för den skull att dra mig för att också kritisera mitt eget parti om jag anser det relevant. Jag kommer alltså inte att tystna i min partikritik bara för att det är valrörelse.

För det andra. På samma sätt kommer jag att försöka bidra till ett öppet samtal på webben där jag både kommer att länka till sossar som skriver klokt (oavsett var på knufflistan de står), till motståndare som jag inte håller med och till vänner i andra partier som jag respekterar och som för resonemang som jag gillar.

För det tredje. Jag kommer också att följa utvecklingen inom Netroots för att se hur valrörelsen kommer att påverka arbetet i nätverket. Fortsätter denna trend kan det vara läge för en omprövning precis som Erik har gjort.

Om Netroots däremot utvecklas mot ett det dynamiska nätverk det var från början där vi lär av varandra, olika bloggare lyfts fram och allt krut inte ständigt ligger på samma fåtal hoppas jag att Erik återigen kan göra entré i nätverket.

Även om Erik Laakso inte behöver Netroots så behöver nätverket av progressiva bloggare honom."



(Hittat via Thomas Hartman på Twitter.)



Hartman är en av de i verklig mening progressiva bloggarna. Det nätverk som dessa utgör är förstås inte beroende av Netroots som ju var ett lysande initiativ från början. Måste tydligen hålla lite bättre koll på hur det utvecklas. I övrigt instämmer jag i de tre punkterna som Hartman redovisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.