20100728

Mera barnporr i vårt offentliga rum

I alla fall om man är lagstiftare eller heter Axel Peterson och är kansliråd, straffrättsenheten på justiedepartementet säger man följande om bilder av denna art. (Enligt Rick var denna bild en av dem som var fällande i domen, jag har själv inte hunnit verifiera).
 

Love-Hina-13-474px.jpg


– Bilderna innebär en kränkning av alla barn."




Under min korta promenad från Kantro till parkeringen vid Södertälje Centrum passerar och dokumenterar jag två exempel på nakna klart underåriga barn. Här talar vi inte om teckningar utan verklig förebild utan statyer av högst verkliga barn. Har jag begått ett brott genom att just fotografera, lagra och sprida dessa eller är det kommunen som begår brottet? staty föreställande naken pojke staty föreställande naken flicka




Technorati Tags:
, ,


1 kommentar:

  1. tänk den där pinkande pojken i Brussel då... den får man inte fota och ta med hem i kameran längre...

    aj då det har jag redan gjort och man ser ju snoppen.

    SvaraRadera

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.