20100918

Blev ratad igår av Isobel Hadley-Kamptz

Jag blev blockad igår - en oväntad upplevelse:

Reagerade på en tweet av Isobel Hadley Kamptz (som jag uppskattar mycket) varefter hon blockade mig - jag trodde hon skämtade men det visade sig vara riktigt. Den jag reagerade på var
RT @inslag: visst är invandrare olika, men nog finns väl en selektionseffekt på vad slags folk som tar steget att byta land? #slutdebatt

Mitt svar var inte lite ironiskt:
@isobelsverkstad kanske en del helt enkelt måste fly (eller köper du sd:s argument att de alla kommer hit för att utnyttja) #slutdebatt


När jag nu försöker ta reda på orsaken ser jag att hon i går kväll skrivit att hon kommer
blocka alla som rapar löjliga antiintellektuella partistsvar till mig ikväll. #nolltolerans
och därmed antar att jag fallit offer för att bli kategoriserad som rapandes antiintellektuella partisvar.

Det jag ville säga med mitt svar var att 1) även om det finns en selektionseffekt så förblir invandrare olika, 2) de flesta har tvingats fly vilket inte kan jämställas med att byta land (vilket indikerar normal migration) och 3) att orden är viktiga. Såvitt jag vet har vi under mycket lång tid bara tillåtit folk att stanna om de har beviljats asyl. Det innebär att de måste betraktas som flyktingar (eller släktingar därtill - de som kommit hit som anhöriga). Att det ändå kan antas finnas en selektionseffekt är självklart - alla har inte möjlighet/kraft att fly.

Självklart förstår jag - efter att ha följt Isobel Hadley-Kamptz under rätt lång tid - att hon inte på något sätt skulle gå SD:s ärenden men referensen jag gjorde var just för att belysa ordens viktighet . byta eller fly gör skillnad.

Lite ledsen för att hon uppfattar detta som att rapa antiintellektuella partisvar.


Technorati Tags:
, ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.