20090224

Göra affärer

Det är rätt mycket som blivit lidande under senare tid beroende på vad man skulle kunna kalla lite hög total arbetsbelastning. Förutom mitt vanliga jobb - som förstås går före - har jag ju i familjeregi dragit igång Kantro. För mig är det ju bara en i raden av fritidssysselsättningar, jag har ju en son som butikschef/vd och anställd personal. Det är dock ganska engagerande att vara styrelseordförande i ett relativt nystartat bolag och med en ännu nyare butik. 

Har upptäckt att man som liten handlare med begränsade marginaler inte precis blir vip-behandlad av leverantörer. Cashflow är också ett problem. Affärer kan man dock göra på de mest olika sätt. Har t.ex. fixat en försäljning via Facebook och nu senast en affär via Twitter - och i det senare fallet kan man nog säga att hela affären gjordes där (med undantag för överförandet av kreditkortinfo).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.