20090911

Skräm folk så accepterar de vilka integritetskränkningar som helst

Vikten av att kunna påverka kan aldrig underskattas: "Mina barn spelar fotboll i Boo FF. Det känns därför naturligt för mig att sitta i föreningens styrelse och påverka situationen för deras största fritidsintresse. Ännu viktigare är förstås deras skolgång. När jag nu har fått möjlighet att påverka hur deras skola ska skötas, vore det korkat att missa den chansen. Med tanke på att vi har haft barnen där sedan 1997, vore det närmast märkligt att tacka nej till att sitta i styrelsen.

För övrigt har jag hört att också Lars Ohly, som jag gillar, har barn i Pysslingens verksamhet. Felet med honom är istället att han är Djurgårdare."





Även om jag tycker Pysslingen gör ett ytterst märkligt val när det gäller kompetens så förstår jag ändå - att få en fd minister i styrelsen som ju rimligen har betydande kontaktnät är ju en möjlighet man inte får missa. Hoppas han inser vad aktiebolagslagen ställer för krav på styrelseledamöter! I övrigt har jag inga invändningar, det har däremot en del kamrater.

Apropå engagemang inte bara för de egna barnens väl och ve (som verkar vara Bodströms prioritet) så ser jag fram emot morgondagen: då anordnas i Stockholm på Sergels torg kl. 17.00 Freedom not fear



Freedom not fear är en manifestation mot Bodströmsamhället så chansen att Bodström skall ha vidgat sina vyer bortom de egna barnen och dyka upp är väl liten, i synnerhet som han patentsvar på frågan om vad man skall göra åt t.ex. skolbränder förstås är just ökad övervakning.

– Men det är mer integritetskränkande att få sin skola nedbränd än att ha kameror installerade, säger Thomas Bodström


Jag kan verkligen inte komma över att denna man är vår talesman i frågor som dessa (och att han dessutom tycks vara populär - vad är det för fel på folk?). Skönt att åtminstone några remissinstanser reagerat på Socialtjänstdatautredningen. Var riktigt upplyftande att höra Socialstyrelsens representant på Ekot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.