20090512

Lite för liberal kanske

Vilket parti borde du rösta på?: "Grupper om tre-fyra experter per land har samarbetat för att ta fram information om de olika europeiska partierna och deras respektive ställningstaganden i olika frågor."



(Hittat via Aftonbladet.)



Även om mitt resultat inte förvånar är jag mycket tveksam till konstruktionen bakom denna typ av test. Frågorna är vad man skulle kunna kalla tendesiösa - man måste t.ex. om man vill förbättra välfärden vara för högre skatter. Antingen är detta en rättvisande bild av partiernas enfald eller så är det uttryck för forskarnas!

Mitt resultatEU-val.jpg

Och så undrar jag förstås vilken kandidat skall jag lägga min röst på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.