20110216

Röstar inte i kongressvalet

ner kommer man alltid: Ett skammens dokument. Ut med Baylan nu!: "
Vad ska jag skriva. Jag är så förbannad att jag varken vet ut eller in.

Efter många månaders arbete så släpper då socialdemokraternas kriskommission sin rapport. Och vad får vi. ”Omstart för socialdemokratin.” Som om vi har fått någon sorts tjuvstopp vid ett rödljus. Dokumentet liknar mest något där var och en av de i kommissionen ingående fått lov att behålla en av sina käpphästar. Tacka tusan för att det blir ett steg tillbaka, på stället marsch."





Metaforer är livsfarliga. Omstart är en sådan. Anders Nilsson har sannolikt rätt - själv har jag ännu inte hunnit ta del av kriskomissionens rapport - är upptagen med jobb, familjeangelägenheter, Kantro, bygdegård och inte minst samfälligheten.

Anders Lago har däremot läst samma rapport som Anders Nilsson men har ingen kritik att rikta mot den, inga egna tankar, saknar inget och kommenterar:
–Jag tycker att det är en bra rapport, den pekar klart ut vilka politiska områden vi ska satsa på, och jag håller med om det mesta de skriver. De pekar ut rätt riktning efter en bedrövlig valrörelse, och pekar ut jobbpolitiken som ett viktigt område som vi behöver utveckla.


I morgon är sista dagen att rösta fram representanter till kongressen. Jag kommer att avstå - skälet är att ingen från arbetarekommunen och ingen av kandidaterna bemödat sig om att kommentera mitt blogginlägg från häromdagen.


Technorati Tags:
, , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Även om det förstås är tillåtet att lämna anonyma kommentarer så uppskattar jag om du anger namn i där för avsett fält.